onsdag 5 januari 2011

Dagens mindfuck

Folks mobilnummer står med i telefonkatalogen nuförtiden, insåg jag precis (skulle tro att det beror på att jag hela tiden upplevt mobiltelefonnummer som en högteknologi-relaterad grej, en som man är tvungen att använda sånt där internet för att slå upp).

Fick precis en till: Also we recommend buying advance tickets for Allo Darlin' which is just under a month away and has already sold over 50 tickets! Kommer nog aldrig riktigt fatta hur liten den brittiska indiescenen är trots att jag har en del med den att göra. Men den första mindfucken var nog trots allt dagens.

Lite av en efterhandskonstruktion för att behålla symmetrin med ett inlägg per dag, men vi kan säga att det här är en tredje: att det är nästan fem år sedan våren när jag ordnade spelningar med Hemliga Klubben i Almedals repa under Kortedala torg. Erik de Vahls spelning minns jag som en av de finaste, och han avslutade med en cover på Red sleeping beauty, med samma band som namnet på den här bloggen travesterar en låttitel av. Nu har den spelats in och finns sedan en timme tillbaka att lyssna på samt tanka. Det bör man göra. Tre av de finaste fotona från den kvällen:





Inga kommentarer:

 
Site Meter