lördag 26 februari 2011

DJ Salla? Dia Psalma?

Ringde upp Karin från perrongen i (på?) Hägerstensåsen (åsen? såsen?) och lämnat första vändan saker hos en annan hyvens Mattias, jag flyttar in imorgon och detta blir förhoppningsvis den på riktigt sista anhalten innan jag kan flytta in i min egna lägenhet. Men flyttcirkusen, som nästan blivit mitt varumärke sedan jag återvände till Stockholm, ska jag inte gnöla över nu. Istället ska jag bjuppa på den bästa felhörningen jag varit med om på väldigt länge. Det kan till och med vara min bästa någonsin. Eller, min och min.

Jag: Minns du att DJ Salla bor här?
Karin: Dia Psalma?
Jag: Nej, DJ Salla.

(*ser efter två sekunder för min inre syn Dia Psalma som bor i ett kollektiv i Hägersten år 2011 vilket trots allt vore ett par snäpp roligare än att spotta DJ Salla med vovve i parken; kreverar i flera minuter och blir därför utstirrad på perrongen det första jag gör*)

Hör rätt hör fel, är det du eller jag som avgör det len? [shi-woow]

Inga kommentarer:

 
Site Meter