tisdag 12 augusti 2008

"Allt funkar så bra!"


Saxat från en helt annan blogg, rätt målande beskrivning av anledningarna till att jag inte hade en tanke på att åka till Göteborg i helgen:

Så var jag då tillbaka, från den där festivalen som inte är en festival. Tillbaka från den där festivalen som är tillrättalagd, som har fina mattor framför scen, som bjuder in alla. Festivalen för de som kanske nappar på erbjudandet ”Tanka 10 liter få en skiva med senaste hitsen”. Festivalen där människor pratar i meningar som ”Allt funkar så bra! Maten är god och kön till toaletten är kort”. Festivalen där ingen egentligen svimmade framför scen när de såg ljuset, när musiken totalt tog över deras liv. Festivalen som inte genererade en enda person som gick hem och startade band/skivbolag/klubb.

Way out West är festivalen som är så harmlös att en kanin framstår som Satan själv.


Jag hann inte se så mycket, jag jobbade hela tiden, men det gjorde faktiskt inte så mycket. Jag frågade mig själv flera gånger under festivalen ”Skulle jag varit här om jag inte jobbat?”.
Svaret blev alltid Nej. Det är helt enkelt inget för mig, för på Wow fanns inget nytt att upptäcka. Inte så att jag redan sett alla banden, utan det fanns ingen ny musik att upptäcka. All var redan gjort, musik som passar många. Trött genrebestämd musik.

Fint skrivet.
Död åt Luger.

Inga kommentarer:

 
Site Meter