onsdag 29 oktober 2008

I don't know how to live but I've got a lot of toys

Under tisdagen har jag - förutom att ha ordnat med trummor, gitarrstärkare, basstärkare och matbeställningar till onsdagens klubbkväll med Scarlet's Well från London (med hjälp av en massa folk, men det fattar ni) - även korrläst matchprogrammet som Bajen Fans Ishockeyförening ska sälja vid matcherna i vinter.
Riktigt snyggt, men en jävla massa språkgrejer som lämnats för vinden. Satt med det och saker kopplade till det i sex-sju timmar. Älskar ju sånt, men det här var otroligt slitsamt, höll på att bli galen mot slutet. Jag ska göra insticket till varje match, så jag har inte kunnat låta bli att pilla med det också, sedan "huvudprogrammets" korr äntligen klarats av.
Tur att jag hann promenera till Örnsbronx, äta pizza, handla, se på tv och fika med Ville och sedan dessutom få besök av Karin som sin vana trogen kollade lägenheter vägg i vägg med mig - de pauserna från allt det andra ger ordet "välbehövlig" en helt ny innebörd.

Och, nu vet jag faktiskt inte vad Börje har för befattning eller yrke - har haft annat för mig än att att sätta mig in i det - men man blir ju onekligen glad och känner att det är värt när man får sånt här:


Hej Mattias,

Tack för ditt mail med nytt korr. Jag trycklämnade för 5 timmar sen, men efter att ha läst dina rader gjorde jag ändringarna och tilläggen och lade in på tryckeriets server. Hoppas nu bara att det inte var för sent...
En bra korrläsare är guld värd och en än större tillgång om han/hon är ute i god tid. Men jag vet att alla inblandade i redigeringen av programmet har haft häcken full (och jobbar utan ersättning). Det gör mej extra flexibel och ödmjuk.
Mina krav på en god korrläsare är: Argusögon, Verbal förmåga och Noggrannhet. Du verkar svara mot dessa krav.

Hälsningar,

Börje


Idag har jag dessutom upptäckt ett par grejer.

Man kan redigera bilder i Word?! Check.
Man kan göra tabeller i Word?! Check.

Gäller bara att jag fortsätter jobba mig in i 2000-talet så ska det nog bli folk av mig också.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vägg i vägg är väl NÅGOT av en överdrift?

Mattias sa...

Haha, hm, en liten kanske...

 
Site Meter