söndag 4 april 2010

Kufar



Såg just, på inrådan av Åsa, senaste avsnittet av Annas eviga. Somliga växer inte ifrån att klamra sig fast vid åldersgränser på krogen, värnplikt och tjejtaxi sisådär i 20-årsåldern som en annan. För somliga, som exempelvis stackars Pär, pågår det livet ut. Han är minsann ett offer (värnpliktskortet drar han nästan omgående). Ganska obehagligt, och ännu ett empiriskt bevis för min tes om att ALLA liberaler är sjuka i huvudet, oförmögna att tänka i fler led än ETT stundens enda. Bra program dock, skönt att Claes och Niclas får lustmörda Pär. För umptielfte gången säger jag: länge leve folkbildande snälla storebror staten, allt som oftast i form av SVT. Soft ändå att leva i ett land där man visar program på bra sändningstid och avsnittets sensmoral blir att Pär är en fullkomlig tok.

Obehagligare är väl i och för sig (ursäkta, nu sabbar jag den lilla feelgoodkänsla som ändå fanns i inlägget) att Claes anses som väldigt radikal, nästan värre än Gudrun, medan jag till exempel inte håller med honom om att jag som man inte personligen drar nytta av att vissa män våldtar kvinnor. Och att verklighetens folk™ ser honom som en kuf. Jag ville, som alla andra, se sarin över Bjästa. Men helst vill jag stanna här i min bubbla, och inte överhuvudtaget röra mig bland folk som inte kan se saker som jag tycker att de helt givet är.

2 kommentarer:

Vladimir Ilyich Ulyanov sa...

Hahaha. Varnpliktskortet? Det ar bara ett fanigt kort man tar fram? Vet du vad varnplikt innebar ditt satans javla hippiehomo? Har du gjort skiten sjalv?

Mattias sa...

Hahaha, älskar denna kommentar!

 
Site Meter