tisdag 26 april 2011

Uppslukade

En märklig grej: det finns ju rätt mycket saker av olika slag på det här internet. Varför är det då så många skivomslag som är svåra att få tag på virtuellt? Nog för att cd-singeln sedan en tid är ett tämligen dött format (känns lika surrealistiskt varje gång jag fiskar upp Pulp-singel efter Pulp-singel jag inte hade sedan tidigare för fem eller tio pix, när jag för sisådär ett decennium sedan stod i den där skivbutiken på Bondegatan - vars namn jag inte ens minns nu men vars främsta näringskälla var just sådana töntiga materialistiska outsiders som mig - trånande över den och förbannande prislappen på hundrafemtio kronor), men det är ju märkligt att en relativt välkänd orkester som Fireside inte lämnar några som helst spår efter sig gällande sin singel (med den ganska säkert oavsiktligt Gers-anstrukna titeln) Follow follow. Ja, jag vill ha omslaget för detta ändamål. Ja, jag är fortfarande en töntig materialistisk outsider. Nej, jag orkar inte fota skivan och ladda upp. Ja, någon måtta.

Inga kommentarer:

 
Site Meter