måndag 4 mars 2013

Nu får det vara nog med Nouvelle Vague

Nästintill varje gång som jag blir hemsläpad efter en utekväll i Stockholm, lägger tjejen på en skiva med det franska easy listening-coverbandet Nouvelle Vague. Detta tycks under det senaste decenniet ha blivit kutym, gissningsvis baserat på att jag "är en indiekille". Om vi har trevligt i övrigt genomför jag ändå artigt samlaget om sådant vankas, men nu börjar måttet vara rågat. Jag begär inte att få ha sex till Hefner, Strip Squad, Slowdive, The Vaselines, Arab Strap eller ens Pulp då jag ju naturligtvis tar av mig skorna i hallen och hela den biten, men ett minimum av fantasi är väl inte för mycket begärt? Tack på förhand, med hopp om bättring.

Mattias Jansson, Bagarmossen

Återstår att se om någon publicerar min insändare.

Inga kommentarer:

 
Site Meter