tisdag 27 maj 2008

Styv i korken

Skrev åt en vän på ett s.k. internetforum, efter att han på sin sida listat de bästa skivorna på sextio-, sjuttio-, åttio- och nittiotalen, och frågade om han inte hade några favoriter från nollnolltalet. "De kommer", blev svaret. Då kom jag på att det inte är så lätt det där. Jag har aldrig gjort årsbästalistor och sånt där, känner alltid att jag bara skulle glömma en massa saker. Men, nollnolltalets bästa skivor hittills, från toppen av mitt huvud (eller eh, jag tog lite hjälp av min LastFm-statistik) och utan inbördes rangordning:

Don Lennon "Downtown"
The Bear Quartet "My war"
Cats on Fire "The province complains"
Pipas "A cat escaped"
Paddington Distortion Combo "Hoppfull musik för hopplösa människor"
Camera Obscura "Underachievers please try harder"
Fosca "On earth to make the numbers up"
Go-Kart Mozart "Tearing up the album chart"
My Favorite "The happiest days of our lives"
Håkan Hellström "Känn ingen sorg för mig Göteborg"
The Magnetic Fields "69 love songs"
Helen Love "Love and glitter, hot days and music"
Franke "Optimismens hån"
Baxendale "You will have your revenge"
Ballboy "The sash my father wore and other stories"
Spearmint "A different lifetime"
Songs of Soil "The painted trees of Ghostwood"
Primal Scream "Xtrmntr"

Nåt sånt.
Fan vad jag har mesat till mig.
Förbehåller mig förstås rätten att lägga till och ta bort skivor. Men skriver det i efterhand i så fall.
Lacka gärna ur.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Nobody could care less about your private taste.

Christian Olofsson sa...

care about your private taste.

Anonym sa...

Alltså, jag försökte vara vitsig, inte elak eller dryg. Eller sur.
Jag kan inte hjälpa att jag inte är så bra på det där med humor.

Mattias sa...

Haha, det där krävde sin förklaring!

 
Site Meter