onsdag 12 november 2008

Dammiga fingrar; förnöjd uppsyn


Finns inget ställe där jag blir så riktligt belönad för min dåliga musiksmak. Detta fick jag för sjuttio kronor ikväll:

18 Wheeler "Kum back" (cdep)
Adorable "I'll be your saint" (cds)
Adorable "Sunshine smile" (cds)
Bear Quartet, The "All your life" (cdep) - har redan, men tänkte ge bort
Charlie's Magazine "Traffic" (cd) - okej, det här var på den nivån att jag tänkte att det inte skadar att ge den en chans
Chemical Brothers, The "Hey boy, hey girl" (cds) - måste ju liva upp mina barndomsminnen från Hultsfredskonsären
Confusions, The "The story behind the story" (cd) - köper av ren barndomslojalitet
Dubstar "Stars" (cds) - har, men inte här
Easy "In blank and white" (cds)
Eels "Last stop: this town" (cds) - så jävla fint band ändå
Embrace "The good will out" (cd)
Fine Arts Showcase, The "Shoplifter's union" (cds)
Freak Power "Drive thru booty" (cd)
Grandaddy "The crystal lake" (cdep)
Kent "Dom andra" (cds) - med min gamla Havsänglar-favorit "Vintervila" som b-sida
Kid, The "Mouline Rouge" (cds) - tappat bort singeln
Le Tigre "New kicks" (cds)
Lund, Regina "Year zero" (cd)
Menswe@r "We love you" (cdep)
Mr Suitcase "You don't smile anymore" (cds)
Parker "Le petomane" (cd)
Plan, The "Let's leave" (cds) - har, men fick inte med till Sthlm första vändan
Plan, The "Friends getting cold" (cds)
Plan, The "Young and armed" (cds)
Primal Scream, Irvine Welsh and On-U sound present... "the big man and the scream team meet the barmy army uptown." - världens snyggaste skivomslag
Pulp "Help the aged" (cds) - nån snygg promo, typ fjärde formatet jag har den singeln på, thöntigt
Revolver "45" (cdep)
Silverfish "Damn fine EP" (cdep) - har för mig att den mest sympatiska bruden på Sound Affects älskade dem
Sonic Youth "Bull in the heather" (cds)
Suredo "Swell" (cdep)
V/A "Various skateboard heroes teach you no fear" (cdep) - Raised Fist, Mindjive, No Fun At All, 59 Times the Pain, Millencolin, Satanic Surfers och Breach lärde oss att inte frukta, redan 1994
V/A "By:larm" (3-cd) - sampler från Bergens stadsfestival
Weeping Willows "Stairs" (cds)
We've Got a Fuzzbox and We're Gonna Use It "International rescue" ("3 cds)

Nån som vill ha en BQ-singel, räddad från 3-kronorslådan?
Kan eventuellt även ge bort Let's leave med The Plan om någon tycker den känns het i dagsläge'.
Svarar ingen innan imorgon kväll går i alla händelser BQ-singeln till Anders, keeper i Bajen Hockey, för att han 1) har bra smak och 2) är keeper i Bajen Hockey.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Wow. Var hittade du allt det där?

Mattias sa...

Mickes skivor!

 
Site Meter