måndag 31 december 2012

Året?

Ptja, fixade 49 spelningar, och då tog jag ändå paus efter festivalveckan, så det var i princip bara första halvåret. Festivalen, ja. Den var jag inte så värst peppad på, men tror det blev rätt bra ändå, och jag hade kul till och från. Inte peppad? Nä, krossade ett hjärta i våras och fick sedan mitt eget krossat i gengäld, lagom till den veckan. Paus? Mm, ville göra mig oumbärlig under praktiktiden och det lyckades ju tydligen i någon mån. Har alltså haft jobb sedan i november. I fjol var det mitt aprilskämt på fejan, att jag fått jobb, nästan ingen gick på det. Nu jobbar jag med att skriva, det jag helst velat sedan jag inte fick gå ut tvåan på gymnasiet. Ändå tror jag betyget bara hjälps upp till 4/10, för det här var nog den värsta sommaren jag varit med om. 2013 vill jag åtminstone upp ett snäpp. Helst två eller tre, men det är inget jag räknar med. Vet av erfarenhet att sånt är dumt. Förstår också att det nog vore bättre att försöka lura hjärnan än eller nåt, men fruktar konsekvenserna av fail alltför mycket för att våga. Än så länge i alla fall. Nåja, det går åtminstone åt rätt håll. (Visst ja: glömde att jag i somras slutade spela teater och skrev av mig om saker på bloggen. Får nog bli 4½ av 10 ändå.)

Inga kommentarer:

 
Site Meter