onsdag 12 mars 2008

as-coola

Nu kommer inte längre fullt lika många knäppa klipp-grejer ramla ner i mina kompisars chatfönster lite randomly.
Nu kan man v-ä-l-j-a att gå hit för torr, nedlåtande humor samt fega påhopp, pärlor åt svin och allmän tröttsamhet, livsleda och eufori.
Varför? Jag hänger inte så mycket på Skunk längre, men tyckte ändå att det var en rätt grym dagbok jag presterade där, åtminstone stundtals. Och, det är segt att inte kunna länka till Facebook.
Mata mig och jag är frikostig framöver.

***

Öppnar med en grej från GP igår, som i och med att den publicerades igår redan visats för ett par av er, men whatever. Ingen är perfekt. Nog mumlat - smaka på lite bra lokaltidningsjournalistik nu, kids:

Trots bakslagen är Bandidos den snabbast växande brottsorganisationen i Västsverige. På deras hemsida publiceras beundrarpost av typen "ni är ju as-coola är det sant att ni har bränt en med svetslåga under fötterna".

Jag vill verkligen flytta. Inte för att jag är rädd för att bli bränd med svetslåga, utan... ja. Wolodarski påminner mig förvisso om Damien i Omen-filmerna, men... ni fattar.

***

Eftersom
premiärinlägg väl ska firas och locka till återbesök bjuckar jag på lite sendspacelänkar till bra musik som kanske inte precis alla redan hört.

Ivor Cutler ("Ludo" och ett par radio sessions)
Trixie's Big Red Motorbike ("The intimate sounds of..." och radio sessions även där)
Les Calamités ("C'est complet")

***

Och till sist kan detta bli ett av vårens finaste släpp, jag har redan bokat upp mig på ett ex ("The Sound of Mature Huddersfield" är ju en god slogan också...):



Hoppas de inte blir arga om jag säger att låten påminner lite om "Need you around" med Smoking Popes. De ser ju åtminstone ut att kunna vara tillräckligt gamla för att minnas den.

***

Aldrig får man vara ifred. Just när jag tänkt ta en välförtjänt siesta tipsar Sofia om detta. Kanske det sjukaste. Jag som inte tänkt vara arg idag. Men i och för sig, arg kanske är fel ord; det är överlag sällan jag blir förvånad nuförtiden, jag gapar lite förstrött i fem sekunder och sen fortsätter jag med vad det nu var jag höll på med innan nån ringde och sa att WTC höll på att kollapsa (drack folle och kramades). Mattias - en studie i slapp uppsyn.

4 kommentarer:

Anonym sa...

otroligt bra låt det där, var hittar man dem?

Mattias sa...

Man hittar dem på thescaremongers.com, och
"The Sound of Mature Huddersfield" är sannolikt den bästa myspace-bandslogan jag sett den här veckan.

Anonym sa...

tur att de inte får det cash iallafall, då skulle hela jävla haninge dränkas i folköl och haschdimmor, kanske skulle en och annan skinnbula bäng på roppar dyka upp.

o leary's skulle bli battleground 4real peeps.

Mattias sa...

Det är nog en jävla tur, ja.

 
Site Meter