tisdag 25 mars 2008

Bra

Saker jag ändå gillar med att bo här, och vid vårt Ica:

* Idag när jag handlar är det en liten somalisk tjej på typ tio bast som är ute och handlar yoghurt och bröd. När det fattas fyra kronor för henne säger arabiske killen efter i kön att det är lugnt, lägg det på min summa. Samma grej hände mig för en månad sen, saknade två spänn efter att priset på Corner gått upp, och svarta snubben bakom mig lade till utan att blinka. Känns inte särskilt innerstad.

* Bara nån sekund senare ser jag hur ett tjog kids i 13-årsåldern bus-jagar runt Tele2-försäljarna tills vaktbolaget anländer. Det blev inte "en jävla fart" utan all smiles och skärp er lite nu hörni, och så var det lugnt. Samma väktare kom en gång fram till mig och Johan när vi satt på bänken utanför Ica. Uppenbarligen såg vi rätt lodiga ut, och jag drack dessutom ur en sån där halvlitersburk energidryck som man kan köpa på T-livs, den sorten som är väldigt lik en ölburk. De blev lite förlägna när det inte var bärs.

Nu är det snart dags att bli upplockad av Faintest Ideas-Martin.
Ska ta med femtio ex av första Lögnhalsmottagningen-sjuan till Sthlm och Promenade-mannen.
Lita på att jag lär distra ett par ex!

Update 19.55 (mitt tåg går 20.42): Martin ringde och har kört fast i snön.
Snowed in, för att citera Hanson.
HEJDÅ.

Inga kommentarer:

 
Site Meter