torsdag 13 mars 2008

Sveriges sämsta människa

Sven-Erik Österberg är min favoritsosse just nu, lätt.
Det är kul att typ alla unga företrädare för borgerliga partier är rättshaverister.
Och Federley är förstås värst. Kanske Sveriges sämsta människa alla kategorier (en annan stark kandidat är förstås Lars Vilks; han och Fredrick tillhör nästan exakt samma sorts dålig människa, det vill säga svensk vit man som lever för att "reta PK-maffian").

***

Åland är kul. Alltså, om någon finländare fortfarande är kvar från den ursprungliga läsekretsen, försök då gärna förklara den här kombinationen av äckel, överlägsenhet och irritation som alltid infinner sig i era röster när ögruppen kommer på tal. Jag tycker den är väldigt fascinerande.

***

Ah, och nu bumpade någon återigen tråden som nästan blivit den inofficiella Cosy Recordings-hemsidan nu när jag är dödligt trött på mysp*ce. Skönt.
Jag ser så otroligt mycket fram emot att få en ny hemsida för Cosy. Det är hon som gör Ballboy-siten som erbjudit sig att fixa. Ibland ska man ha tur.

***

Igår kväll såg jag Orkidéerna på Sticky av alla ställen. Jag tror jag har varit där en gång sedan vi skulle se Sibiria och jag stötte ihop med Mörn vid rökrummet, vars reaktion ordagrant var "gud vad skönt, en vuxen människa!". Det var i alla händelser spännande, och lite uppfriskande med ett band som låter ordet gå om sin musik utan att någon får höra, och sedan släpper info om sin första spelning lite självklart sådär.
Dessutom visste ingen något om hur Orkidéerna låter, även om man kanske kunde ana utifrån deras line-up.
Nåväl, det var bra, men kanske lite för souligt för mig.
Chuck Morgan spelade också. Tyvärr var gårdagskvällen full av omslagsångest så jag kom inte iväg tidigare än att jag dök upp halvvägs i hans spelning. Men, det var också fint, och jag ska köpa EP:n när den kommer.
Sen var jag, utan att överdriva, sju år äldre än alla andra även den här gången. Men det är okej.

Chuck Morgan.

Orkidéerna.

***

Och till sist, mitt favoritklipp från dagspressens 8:e mars-bevakning.
Enkätfrågan var alltså "Vilken är den viktigaste jämställdhetsfrågan för dig just nu?".

2 kommentarer:

Anonym sa...

"att slå Frederick för att han är bög, är som att gilla Alice Cooper för att han är bra på golf"

Mattias sa...

Väl talat!

 
Site Meter