söndag 22 juni 2008

Best of, del två

Del två. Jag skrev inte på ett bra tag, här har jag hunnit flytta till Göteborg.


[2004-03-14 17:21:17.433]


well, idag var jag med på p3.

"15:03

P3 Star med Agnes Lo Åkerlind

Har du tappat bort en kompis, granne, blivit av med numret till bästisen i Säffle eller undrar du bara lite i största allmänhet vad som hände med tjejen på spårvagnen som ville att du skulle ringa men glömde ge dig ett nummer? Då är P3 Star precis vad du behöver. Vi efterlyser nära och kära, kusiner, gamla hångel, snyggon från nattbussen, strul från Roskilde 2002, ja kort och gott, den DU vill komma i kontakt med. Ring in, ge oss ett signalement så sätter vi upp en Wanted-affisch i etern! 08 22 45 00 är numret du ska slå på söndag klockan 14.03, men redan nu kan du maila till p3star@sr.se och ge oss en eftelysning och ditt telefonnummer. Som om inte det vore nog får du också veta hela historien bakom G-punkten. Myt eller verklighet och hur hittar man den egntligen?"

en tjej från sthlm ringde och var ute efter mig. jag höll precis på att vinka av mamma och var skitstressad. men det visade sig iaf att tjejen tycker att jag är "äkta på något sätt" och "trevlig" och "tycker jättemycket om smiths och morrissey" och "hade ett fanzine som hette popen måste dö". programledaren sa "vad skulle du göra om du fick tag på mattias?", och tjejen sa "jag skulle vilja brevväxla med honom, eller maila". haha. hon berättade det där i radio. och sen kom jag in, fortfarande direktsändning, varpå tjejen skrek till som de gjorde i "här är ditt liv" på tv när det gick. jag var jättestressad och sa typ att det var smickrande att hon sa så och att jag gärna mailväxlar med henne. det här är nog bland det mest absurda jag varit med om.

there's not enough soul on my mix-tape. [2004-03-17 16:06:28.597]

gjorde ett band till mig själv.

A

Suburban Kids With Biblical Names - Trumpets & violins
The Siddeleys - Sunshine thuggery
Paddington DC - Please don't confront me with my failures, I have not forgotten them
Madrugada - 1990
Billy Bragg - The milkman of human kindness
Inspiral Carpets - Sleep well tonight
The Magnetic Fields - Long-forgotten fairytale
Ride - XO
Josh Martinez - Abstract art
The Bear Quartet - Open the door, open
Teenage Fanclub - I don't want control of you
Heavenly - Shallow
Belle & Sebastian - I don't want to play football

B

Morrissey - The first of the gang to die (live Craig Kilborn show)
Mattias Alkberg BD - Don Quixote
Super Furry Animals - Bad behaviour
Ooberman - 13
The Housemartins - I'll be your shelter (just like a shelter)
The Wake - Crush the flowers
Fosca - Universal gatecrasher
Laurel Music - Stolen love
Eggstone - Wrong heaven
The Divine Comedy - Middle-class heroes
Leonard Cohen - Everybody knows
Spearmint - The Flaming Lips


hemmakväll. [2004-05-15 20:27:09.0]

händer ingenting ikväll. det är ju starke adolf, men jag sitter hellre under min korkek (cd-spelare) och luktar på blommorna (lyssnar på quarryn).


bevis! [2004-10-22 18:23:59.0]

bevis på att jag har swindiehumor: se min kompislista och rekryteringen av tommy_16 som skunkvän.


dagens i-landsmysterium. [2004-10-27 21:13:41.0]

varför blir det alltid fotbollsspelare när man sätter fingrarna fel på tangentbordet? okej blir ijeh, som spelar i blåvitt. jag blir kah, som spelar i aik.


[2004-11-01 00:22:00.62]

du skulle ha haft kul här igår. det var en flata med kort hår, röd slips och en JÄVLA massa kajal, och hennes kompis, en kille med rosa t-shirt och rosa kjol och en JÄVLA massa glitter som bara ville höra fosca, HELA tiden.


slackerbitch! [2004-11-15 16:51:59.137]

får snigel säger:
men kan ringa dig?
Mattias säger:
tänkte just föreslå det.
får snigel säger:
m.
Mattias säger:
gör så.
Mattias säger:
ring hem, jag orkar inte gå och ladda min mobil.
får snigel säger:
ok.
får snigel säger:
eh, men hur långt är det till laddaren?
får snigel säger:
jag fattar inte.
får snigel säger:
men ringer hem.
Mattias säger:
haha.
Mattias säger:
den är på andreas rum.
får snigel säger:
alltså, mattias, i bland får jag bara lust att typ dunka en stör i huvudet på dig.
Mattias säger:
en stör?

Överföringen av 09 If You Have a Heart.wma är färdig.

får snigel säger:
eller lägga en spikmatta på datorstolen.
får snigel säger:
ja, lagom tjock, lite småvass.
Mattias säger:
jag har ingen datorstol, jag ligger i sängen.

Inga kommentarer:

 
Site Meter