söndag 22 juni 2008

Best of

Inte för att jag vet om ni förtjänat eller ens efterfrågat det, men eftersom jag aldrig kommer orka ge ut i fansinform eller vara så pass grym att jag får utdrag publicerade i Galago, och eftersom ni aldrig kommer orka gräva er igenom den på jakt efter guldkorn... så kommer här en best of mattias...-skunkdagboken. Något roligt behöver jag att pyssla med parallellt med jobbsökande. Håll till godo, och skriver ni inbitna Mattias-nördar en kommentar om era favoriter så får ni bonuskontext som svar. Vi inleder med 2000-12-05 till 2003-06-21 - den tragiske ensamme stackaren.


[2000-12-05 11:18:40.047]


001109 03.46

att sitta ensam
på sitt rum
på småtimmarna
utan att ha något
att gå upp till
utom eftermiddagsserierna
med vaniljrökelser
hittade på ett tunnelbanegolv
en vegpizza & ett glas juice
med soft cell snurrandes
i lp-spelaren
på låg volym
för att inte väcka mormor
och känna en så stark lust
att bara blöda bort från allt
att jag inte ens vet
om den kan tyglas
den här gången
det händer i suburbia nu inatt
och ni sover!
det gör jag med
på dagarna


[2001-01-12 01:33:57.293]


vem fan vill vika ut sitt inre på skunk?


[2001-12-21 14:27:05.0]


vill bara ta nästa buss
oh take me anywhere i don´t care
men vart skulle jag åka?
jag har ingenstans att bara åka
julegran och juleljus och jag vill bort
bort från "släkt" och "vänner"
till nåt ställe där jag inte har något förflutet
bara framtid
men det finns inte
för jag kommer ändå aldrig undan
det går inte
jag kan inte komma undan mig själv
och så länge det inte går
kommer varje dag att göra ont
så länge det inte går
kommer jag alltid att ha den där känslan i magen
känslan av att jag bara vill bort
det är en ond cirkel
och jag är fast
kan aldrig ta mig loss
fastbunden i en falsk idyll
inga flaskor på golvet, inga vassa föremål
bara en kopp te på kvällen och två stilnoct
tänk att somna på rygg


my baba foreverbaba [2002-09-05 08:52:42.0]

jag blev åtminstone inte utslängd igår.
men jag sålde cirka 100 ex av POPEN MÅSTE DÖ #6.

det här är ett försök att göra ett lite mer intressant intryck genom att skriva i dagboken.

men jag vet inte riktigt vad jag ska skriva.
jo, förresten. jag tror jag håller på att bli bitter. det är inte bra alls. men så är det.

*

ja, jag vet att typ nästan alla på min kompislista är tjejer. som om jag bryr mig. jag hycklar åtminstone inte.

och jag vet att jag är den mest misslyckade personen på hela baba. jag vet redan, håll käften. jag vet. ni har ju sett mig. ni vet ju hur jag är. jag är mest patetisk av alla patetiska jävla onsdagsminglare.


det var på tiden [2002-09-06 10:34:21.0]


att jag kom in på skunk igen. man får ju panik.

*

jag hinner inte ens lägga in stöten innan hon skaffar pojkvän.
jag hinner inte ens lägga in stöten innan hon skaffar pojkvän.
jag hinner inte ens lägga in stöten innan hon skaffar pojkvän.
jag hinner inte ens lägga in stöten innan hon skaffar pojkvän.
jag hinner inte ens lägga in stöten innan hon skaffar pojkvän.

det börjar nästan bli komiskt.


[2002-10-02 04:22:20.0]


i'm feeling supersonic, mats jonsson gave me gin & tonic.

så nu är jag full.

hem & sova.

cause i'm luke skywalker.


asexuell prettobrud: [2002-10-16 11:21:28.0]


alfapetet ska jag bränna och dina ord ska smälta bort
dina kläder luktar rädsla och du fanns bara i min fantasi
ditt A4-fanzine ska jag aldrig mera köpa och morrissey-biljetten
ska jag riva sönder till högstbjudande publik
jag ska aldrig baka din mormors kakor
och när ditt stamhak går i graven ska jag dansa däruppå

mina förhoppningar ska jag grusa och aldrig mera
visa hur ont det gör att leva på ett grustag.
inte för någon och aldrig för dig
jag ska leva på luft och köpa mig en dildo-äntligen!
jag ska kapa banden,köpa såg och klinga,sådant kap jag är
och såga itu kistan du ligger i,
sända iväg dina kroppsdelar till olika världsdelar
jag ska förföra ditt ex och jag ska sluta med dina droger
jag ska fly till sugstina och slicka de sår du åsamkat mig
och hata dig för hatandets skull

jag ska tala med våra vänner och få dem över på din sida
-det kan du behöva,du som är så snäll
så o s k y l d i g
jag ska gå ner mina 20 kg och sluta vara hysteriskt kedjerökande
aldrig bli din panda-så go och trind
alltid vara någon annanstans när du behöver min hjälp
jag ska aldrig mer besöka ditt pojkrum
och jag ska utplåna bilderna jag har av dig.

du fångar mig aldrig levande.


killing an arab [2002-12-23 07:42:23.0]


jag ar i jerusalem, och tangentbordet ar valdigt konstigt, aven om man inte raknar med att det ska ga att skriva prickar over o eller a.

i prag hade de forresten en ring over u pa tunnelbanestationen jag hangde pa.

nu maste jag ga, ska ga upp pa taket pa vandrarhemmet jag just checkat in pa och beundra utsikten. igen. det kanns helt absurt att allt det har finns pa riktigt, jag trodde det var nat man sag pa rapport...

allt ar bra an sa lange. jag ska halla er underrattade.

09:52

snyggt varre. jag ar i jerusalem, och vad gor jag (question mark) jo, jag sitter pa skuuunk. hahaha. lyssnar pa bear quartets volksblues. bra pepp.


this is not your country. [2002-12-27 19:16:48.01]

arets replik:

israeliska soldater med k-pistar kliver ut ur sin tanks i nablus i forrgar och fragar min kompis:

"what are you doing here?"

min kompis svarar:

"well, i'd rather be home in sweden drinking tea. what are you doing here?"


sommar, sommar, sommar. [2003-06-21 22:50:15.0]

yes, yes, yes, it's the summer festival
the truly detestable summer festival

/ edwyn collins

already tired of this summer's carnival
it's top hot and i feel ill

/ bear quartet

spending long summer days indoors

/ the smiths


day in the life of a geezer. [2003-07-22 13:36:20.0]

gårdag:

1. vaknade halv fyra.
2. släpade mig med viss möda till biblioteket där jag skrev ut en massa billy bragg-texter, samt info 14:s emninenta och sanningsenliga rapport från lördagens begivenheter.
3. åkte in till blecktornskällaren och såg bajen göra processen kort med helsingborg.
4. satt en stund på pierrot.
5. satt en längre stund i vitan. träffade trevligt folk, bland annat en potentiell medresenär till palestina.
6. träffade sarah, åkte hem till henne, drack te, träffade hennes kollektivvän och lyssnade på would be goods.

idag:

1. vaknade halv tolv.
2. åt frukost, lyssnade på heavenly.
3. gick in på skunk, rensade min mail.

2 kommentarer:

Hugo sa...

Fy fan vilket underbart inlägg, Mattias! Sånt här är så jävla bra, åh!

Mattias sa...

Haha, okej, då fortsätter vi med del två!

 
Site Meter