torsdag 10 februari 2011

Fortsätter vägra Ikea och Myrornas retro/personligare

Tack vare min granne, IOGT-NTO:s loppis Möjligheternas Hus (fantastisk sajt, klicka gärna), har jag nu följande hemma:

En till filt, decilitermått, tre lampor, tesil, kapsylöppnare, fin teburk, badruksskrapa (draperi får vänta), diskställ, två diskhanddukar (varav en gammal med motiv från Kiel; kommer kännas exklusivt och vintage att torka disk framöver!), osthyvel, potatisskalare, vitlökspress, närmast antik kroppstermometer i praktiskt etui, teskedar, köksknivar, rivjärn, snacksskål, tillbringare samt ett provisoriskt köksbord och flygpostkuvert från Tempo samt ytterligare lite litteratur (bl.a. en Europavägatlas, älskar't), musik (I know you laughed when I left av Erik Halldén - undrar vem som nyktrat till) och film (bl.a. Television, videosamling med Pet Shop Boys).



Man borde kanske slagit till på en vanlig termometer också. Den perfekta kukförlängaren.

Det börjar nästan kännas okej om någon skulle vilja hälsa på (Karin var förvisso här redan i måndags men hon har å andra sidan sett allt). Det finns kall och billig folköl på Ica runt hörnet också. Soffan går att sova i om man är kort, min säng är dock 157 bred och därmed kompatibel även för platoniskt slaggande.



Som man redan noterat om man stalkar mig troget på fejan var jag i måndags på Återvinningen vid Skanstullsbron (otroligt undangömt ställe), och köpte dessa köksattiraljer för tvåhundra pix.

Inga kommentarer:

 
Site Meter