fredag 14 januari 2011

19-åriga Malin från Järfälla om Atomic Swing


För några år sedan hittade jag en 22-åring från Lycksele på helgon.se som uppgav sig lyssna på följande:

Håkan Hellström,Broder Daniel,Thåström, Snook, The Bear quartet, Van Morrison, Ebba Grön. Thåström., Gyllene Tider, Nightwish, Dia Pslama och Hel

Jag blev mer uppmärksam på kidsens namedroppande efter att jag av en slump hittat den listan, och beslöt att ta ett litet snack med Malin, som utöver vackra, långhåriga män även gillar band som Pink Floyd, Children of bodom, Soil, Atomic swing och Frank Zappa.

***

Hej! Vilken är din favoritlåt med Atomic Swing? Och vad anser du om deras comebackskiva efter nio års tystnad, The broken habanas från 2006?
- Bossanova swap meet. På skivan du nämner finns en annan favorit, Dream on.

Ja, det var nog min favorit av singlarna när det begav sig. Men står sig senaste skivan bra annars alltså?
- Jag har inte lyssnat så mycket på den. Har bara hört Venus addiction utöver Dream on och den har inte gjort något större intryck.

Okej! Tack för tipset om Dream on i alla fall, den ska jag kolla upp.
- Gör det! Den är helt underbar.

3 kommentarer:

Martin sa...

Jag hoppas också på att det blir trend att skriva ut de enstaka låtarna när man bara lyssnar på de enstaka låtarna. Vem har ett favvoartist/band som även gjort ens favoritlåt liksom? Puss.

Johannes sa...

Vad handlar det här inlägget om?

Mattias sa...

Atomic Swing och dess inflytande på dagens kids.

 
Site Meter