söndag 2 januari 2011

Tekniken

Det går undan nu.
Förra helgen använde jag en dvd-spelare, det hade jag aldrig gjort förr. Igår laddade jag ned film för första gången. Och nu alldeles nyss tankade jag för första gången mobilen via internet.
Jag har fortfarande inte Spotify och lyssnar till och med på såna däringa skivor rätt ofta, jag har med mig en busstidtabell när jag är ute (jo, man behöver det i den här stan), men fortsätter det så här kommer jag kanske vara i fas med de andra pensionärerna vid årets slut. Tanken svindlar.

6 kommentarer:

Emmy sa...

Första gången jag använde en dvd-spelare var hos min kusin i Lyon 2002. Jag tyckte väl att texten var lite väl övertydlig på sina ställen men hann ändå se 3/4 av "Flykten från hönsgården" innan han kom hem och undrade varför jag tittade på versionen för hörselskadade.

Mattias sa...

Haha! Snopet. Att jag använde en sån förra helgen var för att jag var tvungen - det skulle rulla något på skärmen där jag dj-ade hela tiden, och Happy Mondays-filmen tog slut.

Mikkan sa...

Nawh, busstidtabell i papper, de kommer jag ändå fortfarande ihåg...

Mattias sa...

Resten har du glömt?

den riktiga maria sa...

Haha, du är ju fan värre än mig! Underbart! :) Tidtabell brukar jag också ha med mig på stan, ovärderligt när man ska försöka hinna byta bussar och göra massor av ärenden och hinna hem på samma biljett (inom 1,5 h).

Vet inte hur du laddade hem film men mitt bästa high-tech-tips är att hyra film på nätet. Sjukt smidigt! Jag brukar hyra på cdon. De har dessutom en gratis film varje månad. "On demand" heter tjänsten. Lycka till!

Mattias sa...

Precis. Men här i Vässe är det 180 minuters bytestid, det du!
Tack för tipset, men SÅ filmbiten har jag inte blivit... haha.
Riktiga, förresten? Vad ska det betyda?

 
Site Meter