måndag 17 januari 2011

Självexotiserandet



Fick förstås en provprenumeration på Vestmanlands Läns Tidning när jag flyttade hit. Det var ju snällt, men jag kunde inte låta bli att skratta högt för mig själv första gången jag såg lördagsbilagan. Den heter... VLT latte. Alla är inte helt imponerade.
Jag vet inte vad som är värst; städer som likt Enköping resignerat fullständigt och marknadsför sig som Sveriges Närmaste Stad (Malmö är ett mer välbekant exempel), namn på lördagsbilagor som detta, eller hejdlöst framhävande av varje tänkbar schablon. Och jag vet inte riktigt vad jag tycker om videon nedan. Jättebra låt, och snyggt är det, men...

2 kommentarer:

Micke sa...

Jag gillar att Enköping kallar sig "Sveriges närmaste stad" och jag gillar Robinson-Klas.

Mattias sa...

Jag visste inte vem han var förrän nu, men naturligtvis gillar jag honom.

 
Site Meter