fredag 4 april 2008

Naw

Alltså, borgerliga ledarskribenter är så... blödiga. Det är nästan rörande.
Dessutom kommenterar nån tjomme med "liberal"-tröja affären (jag tycker vi kallar det affär!). Håller tummen för slaggis!

Uppdaterat 03:03 - denne "RolandPM" har snappat upp att vi snappat upp hans drapa, OCH börjat hänga på SCGB. Snälla, låt det här aldrig ta slut.
Uppdaterat 15:35 - "RolandPM" har gjort en pudel gällande sitt hot om ett kok stryk. Lite tråkigt.

Apropå borgerliga ledarsidor.
Ungefär en gång i veckan har samtliga sådana skrivit om hur behjärtansvärd den nya Forum för levande historia-kampanjen är, och hur bra det är att alliansen för fram kommunismens illdåd i ljuset. Det börjar bli lite tjatigt nu. Exakt samma text, några utbytta formuleringar, publiceras hundratals gånger.
Väck mig när någon räknat ut hur många demokratin dödat (jag funderade ett tag på att göra det själv men det känns som ett livsverk och jag har annat för mig just nu). Tack så mycket på förhand.

Igår kväll fick jag sms om att Debatt i SVT handlade om Bergsjön och den numer smått famösa debattartikeln i GT (ännu en borgerlig yrvaken lokaltidning - hur många sådana behövs det egentligen?). Bla bla yttrandefrihetens grundpelare bla bla demokratins förkämpar bla bla hoppas du får båda armarna brutna nästa gång du struntar i polisens avspärrningar (inte särskilt svårbegripligt de inte var särskilt intresserade av att komma till undsättning när du fick spö) för att knäppa så bra gore som möjligt. "Glöm inte vilka fina bilder jag tog på karnevalen i Hammarkullen och på Bergsjödagen!"... jävla nolla.

Apropå något helt annat tyckte jag det här var rätt fint skrivet, säga vad man vill.

3 kommentarer:

Anonym sa...

MEN, det var ju en annan fotograf som tog fina bilder på Hammarkullen-festivalen!
Jag tycker det är spännande hur det där blev grov misshandel helt plötsligt.

Mattias sa...

Men näe, det ÄR ju han med pundarutseendet som är Peter Holländare, som fick spö i Bergsjön. Bildgoogla.

Anonym sa...

hörru, vem var det som såg när fotografen berätta om själva händelsen?? Jag kan se skillnad på pundarfotografer och fräna hockeymänsfotografer med vindjackor. Pundarn var uppväxt i Bergsjön, och fotograf, det var hans roll.

 
Site Meter