söndag 20 april 2008

Missförståndsrädslan

Visst är det jobbigt när man får ett så långt och trevligt mail att man får prestationsångest och dröjer med att svara? Det är kanske mitt vanligaste allvarliga bekymmer här i livet. Man vill ju vara lika trevlig, rolig och utförlig.
Nu sitter jag och försöker komma på vad jag ska svara till en kille i Kansas City som förälskat sig i allt på Cosy Rec - men främst Erik Halldén - efter att han varit med om en trafikolycka och fått en hjärnskada som medfört att han inte själv kan spela musik (men han är på bättringsvägen och kommer antagligen bli helt återställd).
Han förklarar dessutom längden på mailet med samma hjärnskada, att hans doktorer sagt att en vanlig följd av denna typ av skada är att man vill förklara sig och uttrycka saker klart in absurdum. Det låter oerhört likt hur jag fungerar. Jag blev nog tappad i golvet en del som liten ändå.

***

Apropå att ha blivit tappad i golvet skickade jag just ett mail till Dickon (som i sin nätdagbok kallade ljudet på Cosy-spelningen "atrocious") och skrev bland annat:

Just a few words about the sound at Landet.
I just talked to Ville from Cats on Fire. He said you sounded "good" sound-wise, but that when they've played there, the sound has been quite awful on stage. (The monitors aren't very good at Landet, which is silly because they do host lot of clubs with live gigs... I should try to do something about this.)
I've read a few blog entries about the night as well, and none of them have mentioned anything about the sound, people have generally been excited after a great night.
I'm quite useless with sound, so I felt I wanted to make sure myself that the night didn't mean too much for me to realize if the sound was bad. But, I don't believe it was. It does matter a lot to me how you feel about the night and I feel you should know this.

Vet inte riktigt hur bra jag trivs med att vara så här. Det är förstås bra att man bryr sig om vad folk tycker om en men ibland kan det ju slå över. Känner att jag själv har rätt svårt att bedöma när det blir så och när det är adekvat att förklara sig. Jag är rätt neurotisk och det är säkert bra på sätt och vis, men segt ibland. It's the price that I do pay, etc. Samtidigt borde jag skaffa mig lite pondus™ och sätta ner foten ibland. Borde definitivt ha gått ner och avbrutit Foscas sabla PSL-session för SVT, sagt "trist att flyget var sent men det är viktigare att spelningen blir bra, ni får ta och soundchecka nu".

***
Dagens dåliga Ville-ordvits:

Mattias: vad heter medhörning på engelska?
Ville: enhörning - unicorn, medhörning - withcorn?

Inga kommentarer:

 
Site Meter