måndag 21 april 2008

Pinigt

Det är rätt tragiskt. Att jag inte lyckats få någorlunda ordning på saker någorlunda förrän nu. Det var först i januari nu som jag lyckades våga vara en stor pojke och gå in på Apoteket, be dem om råd!

Jag excellerade tydligen så pass i genansleenden och mumlande att hon i kassan droppade den redan klassiska onelinern det är alltså i underlivet du har de här besvären?. Tyckte jag gjorde en rätt tydlig svepande rörelse över ansiktet när jag började snacka, men icke. Det blev ju inte mindre genant för någon av oss, direkt. Jag hade gruvat mig i tretton år, och så detta. Fast det blev faktiskt lite av en isbrytare.

Har bara klarat av att berätta det här för personen som peppade mig att gå dit istället för att sitta och gnälla som nån 13-årig gothflicka om jag nu tycker det är en sån biatch att ha kass hy. Men, det här är ändå tillräckligt hysteriskt roligt för att det ska vara omöjligt att undanhålla för den tappra skara som ändå läser här. Oh, I can smile about it now but at the time it was terrible... Så är det med ganska mycket. Och tur är väl det.

***

I was born under a wandering star in the second council house of virgo. Forcefully removed from the belly of my ma' and raised on milk and pernod. So just lie back and think of England. Because I've slid down banisters for judges and barristers, readers' wives' husbands with toothless decay. I've been GBH'd and ABH'd for a packet of B&H. I've been taken and I've been driven away. I was fornicating before I could read or write and now I can't stop, sir. I graduated from the university of life and the school of hard knocks, sir. And my telephone is always ringing, and my number is triple X directory. Call 0898 treble three. Talk dirty to me. Oh come all ye unfaithful, joyful, triumphant and pathetically weak. I've been Amsterdamned, Reeperbahned, wham bam no thankyou mammed. If the spirit is willing, then the telephone is cheap. And if you want to step outside love, you can step outside love, with me. You can step outside with me. And if we ever meet again, I don't know where and I don't care when, I'm gonna help you with your sickness like a Jehova's witness, you'll be born again and again, and again. Just lie back, close your eyes and think of England. And what England's done for me.

Carter USM. Så bra.
(Den som vill kan läsa min fyra år gamla och inte särskilt bra men ganska roliga intervju med Fruit Bat, här här här & här.)

4 kommentarer:

Anonym sa...

ah, pinigt kanske, men du kom ju ändå ut med bättre hud och lär ju inte springa på den där apotekarien igen särskilt ofta.
/förnöjd

Mattias sa...

Förvisso. Jag tycker väl det egentligen är roligt mer än något annat.

Hugo sa...

Det där med hy är så konstigt, jag menar, jag hör ofta att jag har så bra hy, men ändå tycker jag att den är dålig. Man blir nog aldrig nöjd vad gäller hy.

Mattias sa...

Jag hade antagligen bra mycket bättre hy än vad expiditen tyckte, i och med hennes reaktion...

 
Site Meter